Veelgestelde vragen

Algemeen

Kan ik mijn fiets op de luchthaven stallen?

Het is altijd mogelijk om je fiets te stallen in de openbare fietsenstalling van Groningen Airport Eelde. Deze bevindt zich onder de verkeerstoren. Ook is er een afgesloten fietsenstalling. Wanneer je hier gebruik van wenst te maken, kun je voorafgaand aan je vlucht een e-mail sturen naar receptie@gae.nl. Zij voorzien je graag van meer informatie. Heb je je van tevoren niet aangemeld? Dan is deze fietsenstalling helaas niet toegankelijk.

 

Mag ik mijn hond meenemen op vakantie?

Je kunt jouw hond meenemen op vakantie mits je dit vooraf hebt aangeven bij de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Je kunt jouw hond meenemen tot in de vertrekhal. Bij de gate zal de hond in de eigen meegebrachte bench worden geplaatst en naar het vliegtuig worden gebracht. Voor kleinere honden bestaat soms de mogelijkheid om deze met je mee te nemen in de cabine. Dit verschilt per maatschappij. Wij raden je aan om vooraf contact op te nemen met de luchtvaartmaatschappij om te bespreken wat de mogelijkheden en voorwaarden zijn. 

Kan ik een rondleiding krijgen op Groningen Airport Eelde?

Ja, voor onder andere bedrijven en business clubs worden er rondleidingen georganiseerd. Voor meer informatie en/of het aanvragen van een rondleiding kun je contact opnemen met marketing@gae.nl. Er worden geen rondleidingen gegeven voor schoolklassen e.d. We hebben hiervoor een speciale kidspagina met informatie, proefjes en kleurplaten. Ook handig voor een spreekbeurt of werkstuk! 

Uiteraard kun je ook op eigen gelegenheid Groningen Airport Eelde bezoeken. Het panoramaterras van luchthavenrestaurant Bites & Flights biedt een mooi uitzicht over het platform en de start-/landingsbaan.
 

Ik ben mindervalide. Welke hulp kan ik krijgen?

Groningen Airport Eelde biedt aan invalide en mindervalide reizigers bijzondere voorzieningen om comfortabel te kunnen reizen. Je leest alles over deze voorzieningen op onze pagina 'speciale assistentie'.

Waar is de afdeling gevonden voorwerpen?

Voorwerpen die zijn gevonden op Groningen Airport Eelde kunnen worden afgehaald bij de handling. Zij zijn gevestigd in de terminal van de luchthaven (links in de terminal, schuin tegenover het reisbureau).

Aankomst en vertrek

Hoe lang van tevoren moet ik aanwezig zijn?

De incheckbalies zijn altijd 2 uur voor de geplande vertrektijd geopend. De sluitingstijd van de incheckbalie verschilt per luchtvaartmaatschappij. Dit varieert van 45 tot 30 minuten voor vertrek. Voor de definitieve sluitingstijden verwijzen wij je graag door naar de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. In verband met de wachttijd voor de incheckbalies adviseren wij reizigers om ruim voor het sluiten van de incheckbalies aanwezig te zijn.

 

 

Hoe lang van tevoren moet ik inchecken?

De incheckbalies zijn altijd 2 uur voor de geplande vertrektijd geopend. De sluitingstijd van de incheckbalie verschilt per luchtvaartmaatschappij. Dit varieert van 45 tot 30 minuten voor vertrek. Voor de definitieve sluitingstijden verwijzen wij je naar de website van de betreffende luchtvaartmaatschappij. In verband met de wachttijd voor de incheckbalies adviseren wij reizigers om ruim voor het sluiten van de incheckbalies aanwezig te zijn.

Wanneer kan ik het beste iemand brengen/ophalen?

Nadat een toestel is geland, duurt het meestal een kwartier tot een halfuur voordat de passagiers met hun bagage de aankomsthal uitlopen. Afhankelijk van hoe druk het op dat moment is, kan dit korter of langer duren.

Komt/vertrekt mijn vlucht op tijd?

De meest recente aankomst- en vertrektijden vind je op de homepage van onze website of op teletekstpagina 769-5 en 769-6.

Kan ik nog (tax free) winkelen na de security check?

Na de security check kun je op een EU-luchthaven en in het vliegtuig van een Europese luchtvaartmaatschappij nog  (taxfree) aankopen doen. De airportshop op Groningen Airport Eelde bevindt zich achter de security check. Vloeistoffen en gels die je ná de security check of in het vliegtuig hebt gekocht, worden door de verkoper - wanneer nodig - voor je verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als je op een volgend vliegveld moet overstappen mag je het zegel niet verbreken tot je op jouw eindbestemming bent aangekomen.

Aankopen op niet-Europese luchthavens en aan boord van niet-Europese luchtvaartmaatschappijen
Als je vloeistoffen en gels (taxfree) koopt op een niet-Europese luchthaven en je stapt over op een Europese luchthaven, moet je er rekening mee houden dat jouw aankopen bij de beveiligingscontrole worden ingenomen. Dit geldt ook voor (taxfree) aankopen die je aan boord van een niet-Europese luchtvaartmaatschappij hebt gedaan.

Kan ik op de tussenstoplocatie uitstappen/instappen als het toestel daar een tussenlanding maakt?

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om uit te stappen op een tussenstop-luchthaven. Passagiers dienen op de luchthaven in en uit te stappen die op het ticket staat vermeld.

Bagage

Mag ik mijn medicijnen meenemen?

Voor het meenemen van medicijnen is een dokters- of apothekersverklaring nodig.

Zorg er altijd voor dat je jouw medicijnen in je handbagage meeneemt, dus niet in de bagage die via de check-in balie naar het laadruim gaat. Verder raden wij aan het Engelstalige recept van de medicijn mee te nemen, zodat je deze kunt laten zien als douane- of veiligheidsbeambten vragen stellen over je medicijnen of injectienaalden. Injectienaalden dienen goed verpakt te worden. Medicijnen die koel moeten worden bewaard, kun je het beste meenemen in koelzakken of vacuümflacons binnen de geldende handbagagevoorschriften. Er is geen koelmogelijkheid aan boord.

Indien je twijfelt, kun je altijd jouw huisarts raadplegen.

Mag ik eten meenemen in mijn handbagage?

Het is toegestaan om etenswaren mee te nemen in de handbagage. Wel gelden er speciale regels met betrekking tot de handbagage. Bijvoorbeeld voor vloeistoffen en scherpe voorwerpen. Klik hier voor meer informatie hierover.

Mag ik mijn koffers van tevoren brengen?

Om veiligheidsredenen is het niet mogelijk om je bagage eerder te brengen en later zelf terug te komen. Dit geldt voor alle vluchten.

Er zijn geen bagagekluisjes op Groningen Airport Eelde.

Parkeren

Kan ik een parkeerplaats reserveren?

Ja, het is mogelijk om online een parkeerplaats te reserveren op P1, P2 of P3. Kijk voor de mogelijkheden en de voordeligste tarieven in het online reserveringssysteem.

Hoe reserveer ik een parkeerplaats?

Je kunt online een parkeerplaats reserveren. Ga naar het online reserveringssysteem.

Wat zijn de parkeertarieven?

De parkeertarieven verschillen per parkeerproduct. Kijk voor de voordeligste parkeertarieven in het online reserveringssysteem.

Hoe werkt het parkeren met een online reservering?

Op zowel P1, P2 als P3 bestaat de mogelijkheid om in en uit te rijden op kenteken. Dit kun je aangeven bij je reservering. Let op: vergeet niet bij het oprijden je uitrijkaart uit de automaat bij de slagboom te nemen. Deze dien je bij de slagboom aan te bieden wanneer je het parkeerterrein met de auto weer verlaat.  

Daarnaast is het mogelijk om op P1, P2 en P3 in te rijden met een toegangscode of barcode. Deze toegangscode staat op het parkeerticket dat je per e-mail hebt ontvangen. Wanneer je arriveert kun je bij de slagboom op het ticketautomaat je toegangscode invoeren. Het parkeersysteem weet dan dat je bent gearriveerd en je ontvangt een uitrijkaart.

 

 

Hoe weet ik dat mijn reservering is gelukt?

Indien je een bevestiging in jouw e-mail hebt ontvangen, dan weet je zeker dat de reservering is gelukt.

Hoe lang na mijn reservering ontvang ik mijn parkeerticket?

Na betaling en bevestiging ontvang je binnen 24 uur je parkeerticket. Heb je geen parkeerticket ontvangen? Controleer dan jouw postvak met ongewenste mail. Indien je geen parkeerticket hebt ontvangen, kun je op werkdagen van 08:30 tot 17:00 uur contact opnemen met parking@gae.nl of via 050-3097070.

Hoe ver van tevoren kan ik mijn parkeerplek reserveren?

Je kunt tot 1 jaar vooruit je parkeerplaats reserveren.

Tot wanneer kan ik een parkeerplaats reserveren?

Tot 4 uur voor vertrek van je vlucht kun je een reservering maken. Let wel: vol = vol.

Kan ik meerdere reserveringen maken in één periode?

Ja, je kunt binnen jouw account meerdere reserveringen maken en beheren.

Ik sta langer geparkeerd dan dat ik heb gereserveerd. Wat moet ik doen?

Het is geen probleem om langer op het parkeerterrein te staan dan je reservering. Wel dien je de extra geparkeerde uren zelf te betalen. Voor ieder extra uur betaal je het normale uurtarief van het desbetreffende parkeerterrein, bovenop de reeds gemaakte parkeerkosten. Bij het inrijden op het parkeerterrein ontvang je te allen tijde een parkeerkaartje. Ga met dit parkeerkaartje naar een betaalautomaat om het resterende bedrag te voldoen. Na betaling van je parkeerkaart heb je 15 minuten om uit te rijden.

Kan ik mijn reservering wijzigen of annuleren?

Tenzij wijzigen of annuleren bij het desbetreffende parkeerproduct is uitgesloten, kun je tot 3 dagen voor vertrek van je vlucht jouw reservering wijzigen of annuleren. Te wijzigen zijn: je persoonsgegevens, e-mailadres, wachtwoord, kenteken en de parkeerperiode. Wat je niet kunt wijzigen is de parkeerplaats, dus bijvoorbeeld van P1 naar P3. Wil je dus liever op een andere parkeerplaats parkeren, dan dien je je boeking te annuleren en een nieuwe boeking te maken. Indien je langer wilt parkeren op Groningen Airport Eelde, dien je bij te betalen. Het verkorten van je boekingsperiode heeft geen terugbetaling tot gevolg.

Wijzigingen kun je doorvoeren door naar jouw boeking te gaan en in te loggen op “Mijn account” op parkeren.groningenairport.nl. Aan het annuleren van de boeking zijn 15,- euro administratiekosten verbonden. Je ontvangt automatisch een e-mail met de bevestiging van je wijziging of annulering.

 

Kan ik met mijn creditcard het parkeerterrein oprijden?

Het is niet mogelijk om met je creditcard het parkeerterrein op te rijden. Je kunt wel je parkeerticket met creditcard afrekenen bij de betaalautomaat. Ook is het mogelijk om online je parkeerplaats te reserveren en deze af te rekenen met creditcard.

Ik heb geen printer. Kan ik toch met mijn reservering het parkeerterrein oprijden?

Op de bevestiging staat een toegangscode vermeld. Je kunt met deze toegangscode het parkeerterrein oprijden. Wanneer je voor de slagboom staat, toets je de toegangscode in op de zuil. De slagboom gaat open en je kunt oprijden. Indien je op P1 parkeert en je kenteken hebt opgegeven, kun je ook op kentekenherkenning inrijden. Let op: je dient te allen tijde een parkeerkaart te trekken voordat je het parkeerterrein oprijdt.

Ik wil graag reserveren maar weet mijn vluchtnummer nog niet. Kan ik alsnog een reservering maken?

Ja, je kan een parkeerplaats reserveren zonder eerst je vluchtnummer in te voeren.

Is er vervoer van en naar de parkeerplaats?

Alle parkeerterreinen van Groningen Airport Eelde zijn op loopafstand. Er is daarom geen vervoer tussen de parkeerterreinen en de terminal.

Hoe betaal ik mijn online reservering voor het parkeren?

Je kunt betalen met creditcard (MasterCard, Visa en American Express), Giropay en via iDEAL.

Ik ben mindervalide. Waar kan ik het beste parkeren en hoe zit het dan met reserveren?

Op parkeerterrein P1 zijn speciale gehandicaptenparkeerplaatsen aanwezig. Wij verzoeken je de gehandicaptenparkeerkaart duidelijk zichtbaar achter de voorruit te plaatsen. Het is niet mogelijk vooraf een gehandicaptenparkeerplaats te reserveren. Wel kun je een gewone parkeerplaats reserveren. Indien je online een parkeerplaats op P1 reserveert, kun je parkeren tegen het budgettarief van P3. Je dient hiervoor na terugkomst van jouw reis de volgende documenten, onder vermelding van uw parkeerreserveringsnummer, op te sturen naar info@gae.nl; een kopie van je identiteitsbewijs, een kopie van je gehandicaptenparkeerkaart en een kopie van je vliegticket. Vergeet ook niet je bankgegevens te vermelden. Je ontvangt het verschil zo spoedig mogelijk terug.

Waar kan ik mijn parkeerticket betalen?

Je kunt je parkeerticket afrekenen bij de betaalautomaten op de parkeerterreinen. Bij de betaalautomaat voor het luchthavenrestaurant Bites & Flights kun je zowel contant, met pin of met creditcard afrekenen. Bij de betaalautomaten op P2 en P3 kun je alleen met pin of creditcard betalen. Reserveer je jouw parkeerplaats in onze parkeershop? Dan kun je betalen met iDEAL of creditcard.

Mijn vlucht is vertraagd of geannuleerd. Kan ik mijn parkeergeld terug krijgen?

Wat vervelend dat je vlucht is vertraagd of geannuleerd. De meer- of minderkosten van het parkeren als gevolg van een vertraging, wijziging en/of annulering van een vlucht worden niet vergoed. Zie hiervoor ook onze Algemene Voorwaarden Parkeren. Voor het aanvragen van een vergoeding wat betreft je reeds gemaakte parkeerkosten kun je het beste contact op te nemen met de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Zij zullen dit verder met je afhandelen.

Ik ben mijn parkeerkaartje kwijtgeraakt tijdens mijn vakantie. Kan ik alsnog uitrijden?

Indien je op kenteken hebt gereserveerd en bent ingereden, kun je ook op kenteken uitrijden. Is dit niet het geval, dan kun je bij de slagboom ook de toegangscode rechtsboven op je parkeerticket (die je bij je boeking in je e-mail hebt ontvangen) gebruiken om uit te rijden. Mocht dit op de een of andere manier niet lukken, dan kun je je melden bij de parkeerwacht. Hij of zij helpt je graag verder en zal er alsnog voor zorgen dat jij de parkeerplaats kunt verlaten.

Ik heb bij het inrijden toch op de groene knop gedrukt. Kan ik alsnog uitrijden?

Oeps, dat kan gebeuren! In dit geval ben je niet op je reservering ingereden en heb je hulp nodig bij het uitrijden. Wij verzoeken je bij terugkomst contact op te nemen met de parkeerwacht. Hij of zij is te herkennen aan een oranje/geel hesje. De parkeerwacht zorgt ervoor dat jij de parkeerplaats kunt verlaten. Indien je de parkeerwacht niet kunt vinden, mag je je ook melden bij de ticketbalie in de terminal. Zij kunnen je verder helpen.

Hoe kan ik inrijden met kentekenherkenning?

Als u uw parkeerplaats vooraf heeft gereserveerd via parkeren.groningenairport.nl kunt u ervoor kiezen om het parkeerterrein op te rijden met kentekenherkenning. Dit kan voor de parkeerlocaties P1 en P3. 

Bij de reservering kunt u uw kenteken opgeven. Bij het inrijden leest de kaartlezer uw kenteken. Vervolgens ontvangt u een kaartje uit de kaartgever. Neem uw kaartje en de slagboom gaat binnen enkele seconden open. Komt er geen parkeerkaartje uit de kaartgever? Toets dan uw toegangscode in. Deze vindt u rechtsboven op de reserveringsbevestiging. Zorg er dan ook altijd voor dat u uw reserveringsbevestiging bij de hand heeft.

Waar kan ik terecht met vragen?

Voor al je overige vragen of opmerkingen over parkeren kun je mailen naar parking@gae.nl of op werkdagen bellen naar 050-3097070 (bereikbaar van 08:30 - 17:00 uur). 

De algemene voorwaarden over parkeren op Groningen Airport Eelde vind je hier.

Reserveren / boeken

Kan ik van tevoren mijn stoel in het vliegtuig reserveren?

In de meeste gevallen kun je een stoel reserveren via de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Het reisbureau, de touroperator of de airline waar je hebt geboekt kunnen je hiermee verder helpen. 

Ik wil op reis vanaf Groningen Airport Eelde. Waar kan ik allemaal heen?

Op onze bestemmingenpagina vind je een overzicht van alle bestemmingen waar je heen kunt vliegen vanaf Groningen Airport Eelde.

Waar kan ik een reis vanaf Groningen Airport Eelde boeken?

Een reis vanaf Groningen Airport Eelde boek je op tickets.groningenairport.nl. Pakketreizen boek je via een touroperator of reisbureau, bijvoorbeeld via vakantie.groningenairport.nl

Bestemmingen

Welke nieuwe bestemmingen komen erbij?

Er worden op dit moment met diverse luchtvaartmaatschappijen contacten onderhouden en gesprekken gevoerd over het opzetten van nieuwe routes. Het opzetten van nieuwe routes kost echter veel tijd. Het is normaal dat het even duurt voordat een nieuwe route kan worden ingepast in een bestaand routenetwerk van een luchtvaartmaatschappij.

Zodra er nieuwe bestemmingen worden toegevoegd aan ons aanbod maken we dat zo snel mogelijk bekend, zowel via onze website als via regionale media en onze social media. Houd onze website of Facebookpagina dus goed in de gaten.

Veelgestelde vragen zonnepark

Waarom is op Groningen Airport Eelde een zonnepark aangelegd?

De aanleg van een zonnepark past goed bij de duurzaamheidsambities van de luchthaven en onze maatschappelijk verantwoordelijkheid. Ook maken we met het zonnepark optimaal gebruik van de aanwezige grond en wekt de luchthaven zijn eigen elektriciteit op. Het gebruik van de grond voor het park draagt bij aan de inkomsten van de luchthaven. 

Is een zonnepark op een luchthaven wel veilig?

Ja het is veilig en het zonnepark brengt geen risico’s met zich mee betreft het vliegverkeer. Veiligheid is een belangrijk onderdeel van het ontwerp geweest. Wereldwijd is er ook ervaring op andere vliegvelden.

Waar is het zonnepark op Groningen Airport Eelde aangelegd?

Het zonnepark is aangelegd op het middenterrein van de luchthaven: tussen de start- en taxibaan en het platform. Ook is er een overkapte doorgang voor de passagiers vanaf de terminal naar het platform waar de vliegtuigen staan opgesteld gebouwd. 

Uit hoeveel zonnepanelen bestaat het park?

Het zonnepark op Groningen Airport Eelde bestaat uit 63.196 zonnepanelen.

Wat levert het zonnepark aan energie op?

Met de opbrengst van de zonnepanelen kunnen op jaarbasis ongeveer 6200 huishoudens van stroom worden voorzien.

Wat gebeurt er met de opgewekte energie?

De opgewekte energie komt op het elektriciteitsnet terecht en wordt vervolgens verkocht aan gebruikers.

Krijgt Groningen Airport Eelde zelf ook energie vanuit het zonnepark?

Ja, de luchthaven krijgt zelf stroom vanuit het zonnepark geleverd. Met de zonnepanelen die op de overkapte doorgang zijn  geplaatst wekt Groningen Airport Eelde straks haar eigen stroom op. Hierdoor wekt de luchthaven net zoveel elektriciteit op als zij verbruikt en zijn we wat dat betreft energieneutraal.

Kan ik als omwonende last krijgen van schitteringen afkomstig van de zonnepanelen?

Nee, De panelen zijn voorzien van low reflection white glass om de schittering tot een minimum te beperken.

Kan ik bezwaar of een zienswijze betreft het zonnepark indienen?

Het is niet meer mogelijk om bezwaar of een zienswijze in te dienen. Alle benodigde vergunningen zijn verleend. Als u vragen heeft over het zonnepark kunt u altijd contact opnemen met GroenLeven via info@groenleven.nl of met Groningen Airport Eelde via info@gae.nl.

Parkeren Corendon

Ik heb een reis geboekt via Corendon en mag gratis parkeren. Ontvang ik hier informatie over?

Via Corendon ontvang je reispapieren. Hier staan duidelijke instructies van het gratis parkeren op vermeld. De reispapieren + de inrijkaart dien je te tonen tijdens het inchecken op de luchthaven. Dit mag in print of via je mobiele telefoon. Er hoeft niets tastbaars ingeleverd te worden.

Waar vind ik het Corendon parkeerterrein?

Het parkeerterrein van Corendon (P2) wordt aangegeven met bebording op het luchthaventerrein. Je dient je inrijkaart mee te nemen. De inrijkaart dient goed bewaart te worden en getoond te worden bij de incheckbalie.

Wat moet ik met mijn Corendon inrijkaart?

De inrijkaart die je ontvangen hebt via Corendon dient goed bewaart te worden en getoond te worden bij de incheckbalie. Op vertoon van boekingsgegevens + inrijkaart bij de incheckbalie wordt een 100% kortingskaart uitgereikt. Je dient zowel de inrijkaart én de kortingskaart te bewaren gedurende de vakantie. De kortingskaart kan alleen tijdens incheckperiode worden opgehaald!

Moet ik langs de parkeerautomaat voor het uitrijden? En hoe activeer ik de parkeerkaart?

Je gaat langs de betaalautomaat met zowel de inrijkaart als de kortingskaart om de 100% korting te activeren. 
Werkwijze van de betaalautomaat:
1) naar de betaalautomaat
2) inrijkaart invoeren
3) druk op de knop ‘kortingskaart’
4) kortingskaart invoeren
5) de korting wordt verrekend op de inrijkaart, hiermee kan men uitrijden.
Met de geactiveerde inrijkaart kan je vervolgens het parkeerterrein kosteloos verlaten.

Is de kortingskaart voor de Corendon parkeerkaart ook inwisselbaar voor geld?

De kortingskaart is niet inwisselbaar voor geld. 

Ik ben mijn Corendon parkeerkaart kwijt. Wat nu?

Bij verlies of diefstal van de inrijkaart en/of kortingskaart gelden de algemene voorwaarden ‘verloren kaart’.

Ik heb online ingecheckt voor mijn reis. Hoe krijg ik mijn korting?

Wanneer je online ingecheckt bent dien je de kortingskaart af te halen bij de incheckbalie in de terminal. 

Ik heb een invalidenkaart, waar mag ik parkeren?

Wanneer je een invalidenkaart kan aantonen, mag je standaard parkeren op P1. Deze moeten tijdens de reisperiode zichtbaar achter het raam worden getoond.

Corona-maatregelen op de luchthaven

Is het dragen van een mondkapje verplicht?

Nee, het dragen van een mondkapje is vanaf heden niet meer verplicht op de luchthaven. 

Word ik bij aankomst op Groningen Airport Eelde getest op het coronavirus?

Het RIVM en de GGD geven aan dat controleren bij aankomst op Groningen Airport Eelde niet nodig is. Wel vragen we iedereen met gezondheidsklachten (zoals koorts, hoesten of andere klachten aan de luchtwegen) thuis te blijven.

Mag ik mensen ophalen en/of brengen naar Groningen Airport Eelde?

Ja, je mag iemand ophalen of wegbrengen. Vanaf heden is het ook weer toegestaan om reizigers op te halen of uit te zwaaien in de terminal.

Wat kan ik verwachten aan maatregelen als ik via de luchthaven reis?

We hechten grote waarde aan de veiligheid en gezondheid van iedereen die via Groningen Airport Eelde reist en op de luchthaven werkt. Alle faciliteiten op de luchthaven maken we extra goed schoon. Zeker de faciliteiten waar veel mensen mee in aanraking komen, zoals de bakken bij de securitycontrole en de sanitaire voorzieningen. Daarnaast vragen we iedereen ook zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen door o.a. je handen regelmatig te wassen, papieren zakdoekjes te gebruiken en om te hoesten en niezen in je elleboog.

Wat kan ik doen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan?

Ook jij kunt je steentje bijdragen om verspreiding van het virus te voorkomen. De belangrijkste maatregelen zijn:

- Was je handen regelmatig;
- Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
- Blijf thuis bij gezondheidsklachten; (koorts, hoesten, luchtwegklachten)
- Gebruik papieren zakdoekjes.

Kan ik bagagekarren gebruiken?

Ja zeker, wij zorgen ervoor dat bagagekarren voortdurend worden ontsmet en schoongemaakt. Op die manier kun je zorgeloos gebruik maken van onze materialen. 

Kan ik iets eten en drinken op Groningen Airport Eelde?

Ons luchthavenrestaurant Bites&Flights is geopend tijdens vertrek- en aankomsttijde en voldoet aan de maatregelen die voor horeca geldt. Wanneer je iets wilt eten of drinken in het restaurant, wordt je bij de ingang gevraagd naar jouw QR-code uit de Corona Check App en je legitimatiebewijs.

Mijn vlucht is geannuleerd vanwege corona. Wat moet ik doen?

Neem contact op met je luchtvaartmaatschappij of reisorganisatie voor meer informatie over de annulering. Eventueel kunnen zij je verder helpen met het omboeken van je vlucht of het aanpassen van je reisplannen.